måndag 2 juli 2012

Pallkrageodling får vänta ett år till

Jag har haft ett par pallkragar liggande på terrassen i några år nu, men aldrig kommit till skott. En anledning har varit att jag varit osäker på var jag skulle ställa dem, en annan att jag aldrig lyckas läsa mig till vad som händer med jorden år två, måste den bytas eller kan den återanvändas? Jag har ju ingen ingång till terrassen utifrån, utan allt som ska till och från terrassen måste dras genom huset och därför drar jag mig ibland för vissa typer av projekt. Nu verkar det ju dock som att platsen som jag har mina blå IKEA-säckar på, funkar alldeles ypperligt och därför får det bli pallkrageodling där till nästa år. Och de blå IKEA-säckarna förresten, de har jag klippt små hål i botten på så att det inte blir stående vatten i dem. En och en halv säck jord gick det åt till varje IKEA-säck (den stora sorten).




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar